Δεν θα αναδημοσίευα ένα άρθρο που μιλάει για "κάποια"επιστημονική έρευνα, η οποία έγινε από "κάποιους" φτασμένους επιστήμονες σε "κάποιο" ερευνητικό κέντρο η οποία ανακοινώθηκε "κάπου", όταν μου είναι αδύνατο να ελέγξω την εγκυρότητα της έρευνας, το αν η δημοσίευσή της έγινε σε κάποιο αναγνωρισμένο περιοδικό και τέλος, το αν κάποια άλλη ομάδα επιστημόνων επαλήθευσε τα αποτελέσματα της έρευνας - με άλλα λόγια, το αν η έρευνα αυτή πέρασε όλα τα στάδια από τα οποία θα καταλήξει να αποτελεί μια αναγνωρισμένη επιστημονική αλήθεια. 

Παρ΄ όλα αυτά, 

παίρνω το θάρρος να το αναδημοσιεύσω, όχι επειδή έχω γνώση ότι αποτελεί μια αποδεδειγμένη αλήθεια, αλλά επειδή αποτελεί μια ξεκάθαρη πραγματικότητα που κάθε εκπαιδευτικός τη βλέπει να εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο μπροστά στα μάτια του, μαντεύοντας μόνο τα αίτιά της. 

Αναδημοσίευση από  kathimerini.gr.

 Τα τελευταία χρόνια τα tablets και τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει «η προέκταση του χεριού μας». Και αυτό δεν αφορά μόνο τους ενήλικες. Όλο και συχνότερα βλέπουμε πολύ μικρά παιδιά να χειρίζονται τις συσκευές αυτές με μεγάλη δεξιοτεχνία. Μάλιστα οι γονείς συχνά «καμαρώνουμε» για το πόσο έξυπνα είναι τα παιδιά μας και σχολιάζουμε χαριτολογώντας πως η εξοικείωσή τους με την τεχνολογία είναι μεγαλύτερη από τη δική μας. Τα επιστημονικά δεδομένα όμως έρχονται να τονίσουν την άλλη όψη του νομίσματος. Στο παρελθόν έχουν δημοσιευτεί διάφορες έρευνες που τονίζουν τις δυσμενείς συνέπειες της χρήσης των ανωτέρω συσκευών στα παιδιά και στους εφήβους, ενώ και η αρνητική επίδραση της τηλεόρασης έχει τονιστεί από την επιστημονική κοινότητα. Η τελευταία έρευνα, που αφορά τις φορητές οθόνες, ανακοινώθηκε πριν μερικές ημέρες σε επιστημονικό συνέδριο στο San Francisco.

Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί η συσχέτιση της χρήσης των φορητών οθονών με τα επικοινωνιακά προβλήματα των παιδιών. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 1077 παιδιά, με ηλικία 6-24 μηνών (μέσος όρος ηλικίας 18,4 μήνες). Το 54% ήταν αγόρια και το 46% κορίτσια. Τα παιδιά παρακολουθήθηκαν από τον Σεπτέμβριο 2011 μέχρι και τον Δεκέμβριο 2015. Οι γονείς ανέφεραν την συνηθισμένη καθημερινή χρήση των συσκευών που έκαναν τα παιδιά τους, ενώ τα επικοινωνιακά τους προβλήματα αξιολογήθηκαν με την σταθμισμένη κλίμακα Infant Toddler Checklist (ITC). Άλλες παράμετροι που εξετάστηκαν ήταν ο χρόνος που ο γονιός ασχολείται με τις συσκευές, η προσωπικότητα του παιδιού, το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας και η οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Από τους συμμετέχοντες, το 69% δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ φορητές οθόνες, ενώ το 20% ασχολούνταν με τις συσκευές κατά μέσο όρο 27,8 λεπτά ημερησίως.

Προσαρμόζοντας τις παραμέτρους, παρατηρήθηκε υψηλή συσχέτιση ανάμεσα στη χρήση των συσκευών και στην περιορισμένη ανάπτυξη του φωνούμενου ή εκφραστικού λόγου. Αυτό ήταν πιο εμφανές στα παιδιά που έκαναν χρήση για περισσότερη ώρα. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο, με επικεφαλή την Julia Ma, καταλήγουν πως ο χρόνος χρήσης των φορητών οθονών εμπεριέχει αυξημένο κίνδυνο για καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εκφραστικού λόγου.

Η έρευνα ανακοινώθηκε στις 6 Μαΐου 2017 στο Moscone West Convention Center στο San Francisco, στα πλαίσια του παιδιατρικού συνεδρίου Pediatric Academic Societies.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *